zaterdag 19 oktober 2013

Deze week heb ik gelezen.

Deze week heb ik verschillende boeken gelezen. Zeer veel zelfs. Elke dag een ander boek.

Hoewel ik moest werken, is dit me toch gelukt.

Vorige vrijdag ben ik begonnen met Anna Dressed in Blood door Kendare Blake. Dit was een ander soort boek dan wat ik gewoon ben. Dit boek is eng! Zeker op het einde.
Het verhaal is zeer origineel en zit zeer goed in mekaar.

Daarna ben ik begonnen in het boek Cinder van Marissa Meyer. Weer een prachtig en origineel verhaal. Zeer apart en leuk geschreven. Hoewel er een triestige passages in voor kwamen, was er ook een goede dosis aanwezig. Kleine en grappige opmerkingen, net zoals ik het graag heb. Ik kan niet wachten totdat ik Scarlet, het vervolg, in mijn handen heb.

Tot tenslotte heb ik de hele serie Fallen gelezen, geschreven door Lauren Kate. Over deze reeks heb ik een dubbel gevoel. Het onderwerp, namelijk Engelen, interesseert me zeer hard. Over hen lees ik graag boeken. Het verhaal zat ook goed in elkaar en was origineel gebaseerd op de geschiedenis. Maar... ik vond de schrijfstijl niet zo aangenaam. Er was geen IK-vorm en soms moest ik de bladzijde opnieuw lezen eer ik begreep wat ze bedoelden. Het eerste boek vond ik het beste, de andere wat minder. Op het einde, in het boek Extase, vielen alle stukjes op zijn plaats maar ze vielen ineens veel te snel na elkaar. Er gebeurde de hele tijd niets, en dan ineens. Boem, de puzzel was gemaakt.

Het einde was zeer mooi maar oh zo triestig. Ik moest huilen, en dit is voor mij een afknapper. Zeer jammer, want ik heb op het einde een paar bladzijden overgeslagen. Alleen het laatste blad van de epiloog heb ik nog gelezen.
Ik ga deze reeks niet meer herlezen, enkel en alleen omdat ik het een triestig einde vond. Maar dit is geheel mijn eigen mening. Andere vinden het ontroerend en romantisch. Ik vind het triestig en ik kan door triestige eindes echt van slag zijn.

De andere twee boeken, Anna Dressed in Blood en Cinder, ga ik zeker en vast opnieuw lezen. De vervolgen op Cinder en Anna heb ik reeds besteld en ik kan niet wachten wanneer ik ze kan lezen!


1 opmerking:

  1. Anna dressed in blood lijkt me echt zo'n mooi boek! Fallen en Cinder heb ik ook gelezen en Cinder viel me helaas een beetje tegen ;c
    Fallen vond ik echt wel best leuk, soms een beetje vaag, maar wel leuk :) Het vervolg valt helaas ook wel tegen vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen