zaterdag 5 oktober 2013

Nieuw in de BoekenKast - September

Hallo!

Deze maand heb ik weer een aantal boeken gekocht. Ik dacht ze even op te sommen.



Als eerste heb ik Predikant van Camilla Läckberg gekocht. Het eerste boek van deze serie, vond ik zeer goed. Dit tweede boek ziet er dan ook zeer belovend uit en kostte me €12.50.

De Noorderlicht trilogie was eigenlijk een impuls aankoop. Het boek is een compilatie van de drie boeken en dat voor maar €15! Reviews van andere kopers, stond dat dit boek ook leuk is voor volwassen mensen. Voor €15 dacht ik dit boek eens uit te proberen. Ik ben er wel benieuwd naar.

Weer een compilatie. Nu van de 7 boeken van de Kronieken van Narnia. Ik ben hier ook zeer benieuwd naar. Dit boek kostte €25, weeral een koopje (voor 7 boeken).



Deze uitgave van In de Ban van de Ring (J.R.R Tolkien) stond in mijn verlanglijstje. Ik heb dan uiteindelijk de sprong gewaagd en dit boek gekocht. Ik ben er zeer blij mee! Het boek heeft 1404 bladzijden en bevat de drie boeken (De Reisgenoten, De Twee Torens en De Terugkeer van de Koning) en de Aanhangsels. In de Aanhangsels vind je uitleg over de families, over eerdere gebeurtenissen en uitleg over tradities en de verschillende volkeren die ik het boek voor komen. Zeer handig om bij je te hebben, aangezien er zoveel informatie instaat!
Deze editie kostte €29.95. 

De legende van Sigurd en Gudrun heb ik gelijk ook meegenomen. Dit verhaal kan je vergelijken met Romeo en Julia, alleen is dit verhaal geschreven in dichtvorm. Een zeer apart boek, maar zeker leuk om te hebben. Hier heb ik €6 voor gegeven.

Als laatste boek heb ik De Belevenissen van een Muurbloem gekocht van Stephen Chobsky. Het enige wat ik van dit boek ken, is de befaamde quote : And In That Moment I Swear We Were Infinite.
Een prachtige quote! Daarom weet ik gewoon dat ik dit boek mooi gaat vinden. Hier betaalde ik €5 voor.


Ik heb verder nog drie films gekocht.

Als eerste heb ik The Wind that Shakes the Barley gekocht. Deze film had ik al gezien bij vrienden, en ik vond het verhaal zo mooi en tegelijkertijd zo triestig. Gewoon al de omgeving in de film is adembenemend! Het gaat over het begin van de IRA in Ierland.  Deze film kostte €6.99.

Deze twee films zijn nu de pareltjes in mijn boekenkast! Ik was aan het zoeken naar Howl's Moving Castle en daardoor kwam ik Castle in the Sky tegen. Beiden zijn van de regisseur Hayao Miyazaki. Hij maakt zeer mooie animatie films. Ik ben een echte fan! Howl's Moving Castle heb ik al gezien, maar vanavond ga ik Castle in the Sky voor de eerste keer bekijken. 
Er verwacht me een fijne avond! 

Ik heb deze boeken en films op verschillende sites gekocht, waaronder De Standaardboekhandel, Bol.com en Proxis.be.

Wees gerust, alle boeken en films zal ik later op deze blog reviewen. Nu ga ik ze eerst lezen/bekijken en lekker genieten! 



Groetjes! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten